В управлінні освіти відбулось розширене засідання координаційної ради Шепетівського міського наукового товариства учнів Малої академії наук. Методист методичного кабінету Вихівська Г.Б. проаналізувала результативність роботи наукових товариств навчальних закладів за наслідками І етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН. Надані практичні рекомендації щодо залучення учнівської молоді до наукового пошуку та дидактичні матеріали для роботи із педагогічними працівниками.
23 січня 2018 року в Шепетівському міському центрі науково-технічної творчості учнівської молоді згідно річного плану відбувся семінар – практикум «Творчі завдання як чинник розвитку творчих здібностей».
Мета даного семінару полягала в підвищенні професійної компетентності керівників гуртків декоративно-вжиткового мистецтва, сприянні гармонійному вихованню дітей, розвиткові їхніх здібностей.
Навчальний заклад – це храм науки, де твориться людина, особистість за законами добра і краси. Основне завдання педагога сучасного навчального закладу– допомогти дитині розкрити свої творчі здібності. Саме педагог покликаний побачити в кожній дитині неповторну особистість, навчити здо-бувати знання та зуміти їх використати в подальшій діяльності. Самостійність, активність, ініціатива – ось що сприяє розвитку творчих здібностей.
В ході семінару педагоги виконували практичні завдання, визначили етапи роботи зі здібними та обдарованими дітьми, переглянули презентацію «Розвиток творчих здібностей вихованців». По закінченню семінару під час вправи «Нива побажань» учасники написали на « паростках» та «квітах» свої враження від нього, побажання та пропозиції.
25 січня 2018року на базі Шепетівської СЗОШ №2 відбувся семінар вчителів англійської мови, які викладають в початкових класах з теми «Навчання ознайомлювального читання учнів початкових класів», у якому взяли участь учителі англійської мови та початкових класів шкіл міста.
Семінар відбувався за формою «SCRUM-COUCHING», під час якого учителі мали можливість розкрити сутність ознайомлювального читання учнів початкових класів, етапи роботи над текстом та використання різних типів вправ. На семінарі вчителі обговорили переваги та недоліки інтегрованих уроків, а також на практиці ознайомились з роботою додатка “Plickers” та з елементами STEM- освіти в освітньому процесі.
Учасники семінару високо оцінили якість представленого матеріалу та корисність для використання у педагогічній діяльності.
Інтерес до навчання є тільки там, де є натхнення, народжене від успіху.
В.Сухомлинський
23 січня 2018 року на базі Шепетівської ЗОШ №4 відбувся семінар-практикум вчителів початкових класів «Народознавчий контекст вивчення української мови в класах з мовами національних меншин».
Учасники семінару розглянули та обговорили важливі питання, які стосувалися інструктивно-нормативного забезпечення викладання української мови у класах з мовами національних меншин. Зокрема, було зазначено, що у класах з польською мовою навчання на вивчення української мови виділено значно меншу кількість годин (порівняно з українськими класами).
Було розглянуте і питання, яке стосувалося підручників з української мови. Як зазначили колеги з інших закладів, підручник О. Хорошковської та Н. Яновицької «Українська мова. 4 клас» (для класів з польською мовою навчання) більш адаптований до програми, вправи та завдання цікаві й різнопланові, а сам підручник яскравий.
Під час обговорення учасники семінару звернули увагу і на таке важливе питання як формування та розвиток загальнокультурних компетентностей (народознавчий аспект). Тищук О. І. наголосила, що загальнокультурна компетентність учнів на уроках української мови передбачає формування, розвиток, усвідомлення та розуміння:
духовно-моральних основ життя людини;
особливостей національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвільній сфері;