"Життя – це процес вирішення нескінченної кількості конфліктів. Людина не може уникнути їх.
Вона може лише вирішити, брати участь у виробленні рішень або залишити це іншим"
(Б. Вул)
Чи доводилося вам коли-небудь грюкати дверима, через злість, або бути ображеним чиїмось грубим зауваженням? Якщо ви відповіли на будь-яке з цих питань стверджено, ви знайомі з тим, що таке «Конфлікт». Виникнення конфліктів є неминучим явищем. Адже життя – це постійний процес виникнення проблем та їх наступного вирішення.
06.02.2019 у Шепетівському МНВК відбувся семінар-тренінг для класних керівники 8-9 класів міста Шепетівка з питання «Медіаційна процедура, як спосіб вирішення конфліктних ситуацій серед учасників освітнього процесу», який провела практичний психолог Гітченко Ірина.
Зустріч пройшла у невимушеній та креативній атмосфері. Вчителі, використовуючи свої знання, життєвий досвід та запропонований матеріал створювали асоціативний образ для вираження поняття «конфлікт», обмінювалися почуттями які виникали під час виконання завдання, шукали вихід та намагалися розглянути конфлікт з різних сторін, не лише як негативний процес, а й як можливість почати нове, з'ясувати причину невдач, спосіб домовитися.
Педагоги, в процесі семінару, мали можливість ознайомитися з медіацією, як ненасильницькою методикою вирішення конфліктів у шкільному середовищі. Адже, як зазначила Ірина Гітченко, порівняно з медіацією в інших сферах, шкільна медіація має особливості, зумовлені розширеним спектром завдань. І окрім власне вирішення поточного конфлікту в навчальному закладі надзвичайно важливою є навчально-виховна функція. У медіації діти навчаються управляти конфліктами, приймати рішення і відповідати за власні вчинки, слухати опонента тощо — тобто усього арсеналу навичок, володіння якими сприятиме формуванню майбутньої емоційно компетентної нації.
|