Компаративний метод – це метод майбутнього,
який допомагає сформувати творчого читача
із самостійним критичним мисленням…
21 квітня 2017 року на базі Шепетівської ЗОШ №1 відбулося засідання адресного семінару вчителів зарубіжної літератури, української мови та літератури з проблеми «Технологія компаративної інтерпретації творів української та зарубіжної літератур у їх родовій та жанровій специфіці».
Гоняк Оксана Василівна, учитель зарубіжної літератури ЗОШ №1, презентувала учасникам семінару урок зарубіжної літератури в 5 класі з теми "Туве Янсон "Капелюх чарівника" і Василь Королів-Старий «Хуха Моховинка». Персонажі твору, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей". На уроці вчитель використовувала різні інноваційні методи і форми навчання. Учні виразно читали, переказували текст, виділяли ключові епізоди твору, їх коментували, висловлювали власні судження про прочитане, працювали в парах, складали порівняльну характеристику героїв творів зарубіжної та української літератур.
Учасники семінару вкотре переконались, що використання компаративного аналізу художніх творів допомагає реалізувати завдання сучасної літературної освіти, підвищити загальнокультурний рівень розвитку учнів, сформувати в них стійкі уявлення про різноманітність світу, виховати толерантне ставлення до людей інших національностей. Застосування такого аналізу текстів вимагає від учителя вміння формувати ефективні моделі уроків з використанням інтерактивних методів навчання, засобів художньої культури; розробки дидактичного матеріалу для проведення уроків, використовуючи сучасні інформаційні технології.
|