29 листопада в Шепетівському міському центрі науково-технічної творчості учнівської молоді пройшов міський етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких, винахідницьких та раціоналізаторських розробок. Це самий творчий та відповідальний конкурс із усіх конкурсів та змагань технічного напрямку, що проходять протягом року, оскільки потребує багатогранної підготовки учасників, як теоретичної, так і практичної. Вихованці гуртків втілюють свої ідеї у механічних пристроях, інформаційних програмах, виробах, які презентують у своїх виступах-захистах. При визначенні переможців журі враховує актуальність виробу, новизну ідеї, зовнішню презентабельність, компетентність автора, його вміння представити свою роботу. Вже вчетверте учасниками цього поєдинку думки та практичних навиків стали учень 10 класу ЗОШ№1 Островський Василь та учень 11 класу ЗОШ №8 Гаврилюк Дмитро. Ви бачите їх на фото.
На міський етап конкурсу були також представлені роботи учнів ЗОШ №1, НВК №1, НВК №2, ЗОШ №8, спецшколи-інтернату, вихованців Шепетівського міського ЦНТТУМ. Відповідно висновків компетентного журі право представляти Шепетівку на обласному етапі вибороли вихованці технічних гуртків центру технічної творчості Островський В., Гаврилюк Д., Присяжнюк І., Довган В., Федорко А. Отож, всіх школярів, хто плекають свої творчі ідеї, прагнуть їх втілення та реалізації, запрошуємо до гуртків у Центр науково-технічної творчості. У нас цікаво!!!
29 листопада в Шепетівському міському центрі науково-технічної творчості учнівської молоді пройшов міський етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких, винахідницьких та раціоналізаторських розробок. Це самий творчий та відповідальний конкурс із усіх конкурсів та змагань технічного напрямку, що проходять протягом року, оскільки потребує багатогранної підготовки учасників, як теоретичної, так і практичної. Вихованці гуртків втілюють свої ідеї у механічних пристроях, інформаційних програмах, виробах, які презентують у своїх виступах-захистах. При визначенні переможців журі враховує актуальність виробу, новизну ідеї, зовнішню презентабельність, компетентність автора, його вміння представити свою роботу. Вже вчетверте учасниками цього поєдинку думки та практичних навиків стали учень 10 класу ЗОШ№1 Островський Василь та учень 11 класу ЗОШ №8 Гаврилюк Дмитро. Ви бачите їх на фото.
На міський етап конкурсу були також представлені роботи учнів ЗОШ №1, НВК №1, НВК №2, ЗОШ №8, спецшколи-інтернату, вихованців Шепетівського міського ЦНТТУМ. Відповідно висновків компетентного журі право представляти Шепетівку на обласному етапі вибороли вихованці технічних гуртків центру технічної творчості Островський В., Гаврилюк Д., Присяжнюк І., Довган В., Федорко А. Отож, всіх школярів, хто плекають свої творчі ідеї, прагнуть їх втілення та реалізації, запрошуємо до гуртків у Центр науково-технічної творчості. У нас цікаво!!!
29 листопада 2019 року на базі Шепетівської НВК «ЗОШ-гімназії» пройшов семінар-практикум практичних психологів та соціальних педагогів міста на тему «Тимбілдинг, історія його виникнення. Ефективність тимбілдингу в освітньому процесі».
Нова українська школа потребує педагога-лідера, який може вести за собою та ефективно працювати в команді. Тому учасники заходу розглядали питання впровадження тимбілдингу в закладах як якісної зміни діяльності педагогічного колективу. Адже формування творчої, цілеспрямованої, активної команди вчителів – це можливість змінити існуючу систему освіти, вибудувати найбільш продуктивну форму організаційної взаємодії.
Працівники психологічної служби взяли участь у різноманітних вправах та іграх з тимбілдингу. Під час тренінгу панувала дружня та невимушена атмосфера, усі отримали позитивний заряд енергії, проявили активність та ініціативність у роботі.
29 листопада юні дослідники зі всієї області зібралися в м. Хмельницькому на VІІ учнівську науково-практичну конференцію «Перспективи розвитку сучасної науки: погляд юних науковців Хмельниччини». Конференція стала доброю можливістю презентувати результати власних досліджень, обговорити їх, обмінятися науковою інформацією з іншими учасниками.
Серед учасників форуму була шепетівчанка Вітюк Марина, учениця 8 класу загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6, член шкільного наукового товариства Малої академії наук. Доповідь на тему «Вплив людини на клімат: дискурсивні проекції» отримала схвальну оцінку та відзначена журі дипломом «Кращий виступ».
Вітаємо Марину із блискучим результатом та дякуємо її педагогічному керівнику Лукашук Віті Валеріївні, вчителю географії ЗОШ №6.
28 листопада Міжнародний природничий інтерактивний конкурс «КОЛОСОК» завітав до шкіл міста.
В осінньому етапі конкурсу, що отримав назву «Смішний КОЛОСОК», взяли участь 1693 учні 1-11 класів. Цього року завдання з фізики, біології, хімії були особливими. Організатори «Смішного КОЛОСКА» потурбувалися, щоб природничі випробування були для юних дослідників не тільки повчальними та корисними, але й веселими та дотепними.
«Наука може бути веселою і захопливою» - гасло «КОЛОСКА».
27.11. 2019 у дошкільному навчальному закладі №1 «Перлинка» проведено методично – інтерактивний семінар для педагогів міста з питання: «Єдність підходів щодо змісту й організації освітнього процесу з дітьми старшого дошкільного віку та першокласниками в умовах НУШ». Вихователь – методист Олійник Т.М. разом з вихователями під час методичного батлу розкрили питання відповідності концептуальних ідей НУШ концептуальним ідеям дошкільної освіти та з’ясували актуальність і взаємозв’язок двох Державних стандартів початкової і дошкільної освіти. Тему було розкрито за допомогою таких інтерактивних ігор: «З’єднай спільне», «Створення Інтелект – карти тематичного дня», «Продовж речення». Вихователь Клос Г.В. провела заняття з використанням методики асоціативних символів у навчанні англійської мови. Учасники методично – інтерактивного семінару мали змогу переглянути відеофільм про організацію спільного кола на тему: «Сім’я» за освітньою програмою «Впевнений старт» у середній групі, вихователь Шикерук О.Л. Практичний психолог Ковальчук Д.А. ознайомила присутніх з психологічним аспектом підготовки дитини до умов шкільного навчання, залучила педагогів до складання портрету майбутнього першокласника і школяра. Учасники методично – інтерактивного семінару зробили спільний висновок, що наступність між дошкільним закладом і початковою школою потребує перезавантаження.
26 листопада в Шепетівському ДНЗ №3 «Ластівка» було організовано педагогічну майстерню учителів початкових класів НУШ та вихователів ЗДО з проблеми «Діяльнісний підхід в освітньому процесі 2 ланок» з питання «Наступність у створенні освітнього середовища для забезпечення реалізації вимог Державного стандарту ЗДО і початкових класів. Завідувач Л.С. Вознюк познайомила присутніх з тенденцією розвитку дошкільної та початкової освіти; моделлю інноваційного освітнього простору в дошкільному закладі в умовах реформування освіти. Учасники педагогічної майстерні мали змогу переглянути відео фільм "Створення та впровадження освітнього розвивального середовища в ЗДО як система мотиваційної готовності дошкільника до навчання в НУШ". Вчителі обмінювались досвідом з вихователями щодо наступності ЗДО та початкової ланки для подальшої роботи НУШ. Підсумком роботи було створення інтелектуальної карти "Успішний майбутній нушівець".
21 листопада в Шепетівському ДНЗ №3 «Ластівка» відбувся майстер-клас вихователя Сивопляс А.М. з питання «Освітній процес як соціальне, лінгвістичне та психолого-педагогічне явище» для вихователів закладів дошкільної освіти міста. Вихователь Сивопляс А.М. з досвіду роботи поділилась з колегами напрацюваннями щодо організації мовленнєво-комунікативної діяльності методом наочного моделювання. Під час практичних занять педагоги мали змогу навчитись заучувати вірші, прислів’я, приказки, складати описові розповіді за допомогою символів. Протягом заходу панувала активна, творча, ініціативна та відверта атмосфера. Всі учасники отримали велику кількість позитивних емоцій, вражень, а також великий багаж знань.
20 листопада 2019 року на базі Шепетівського навчально-виховного комплексу №3 відбувся методичний практикум вчителів початкових класів «Інтерактивні методи навчання в сучасній школі», у якому брали участь вчителі початкових класів міста. Чітко та цікаво організований квест допоміг швидко пригадати ключові поняття технології інтерактивного навчання. Обговорюючи питання академічної доброчесності педагоги переконались, що почути іншого та прийняти його думку найкраще у формі діалогових практик, що мають певні відмінності від дискусії та диспуту. Не забули і про руханку, адже це також інтерактивна форма роботи, скільки передбачає взаємодію. Команда НВК№3 запросила вчителів реєструватися на мініEdCamp, який відбудеться 26 березня 2020 року. Тема заходу «Закорінення партнерства – як один із векторів зростання шкільного вчительства». На заході панувала атмосфера зацікавленості, щирості та співпраці.
У листопаді відбувся міський та обласний етап фестивалю хорового мистецтва «Співає юність України». Участь взяли хорові колективи ЗОШ№1,ЗОШ№3, ЗОШ№6,НВК№3, СШ-інтернату та ЦДЮТ. Переможцями стали: хоровий колекти "Діти квіти" ЦДЮТ (керівник Балагур Ж.А.) та колектив " Оксамит" ЗОШ №6 (керівник Кузьмінська В.В.). Хорові колективи ЗОШ№1, НВК№3 вибороли ІІ місце, а ЗОШ№3, СШ-інтернату-ІІІ місце.
«Я не боюся ще й ще раз повторити: турбота про здоров’я – це найважливіша праця педагога. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їх духовне життя, світогляд, розумовий розвиток міцність знань, віра в свої сили» - цей вислів видатного українського педагога В. О. Сухомлинського став лейтмотивом адресного семінару вчителів основ здоров’я Шепетівки.
Педагоги обговорили питання формування здоров’язбережувального освітнього середовища у сучасному закладі загальної середньої освіти. Свою систему роботи з цієї проблеми презентувала загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 ім. Валі Котика. Учителі обмінялись досвідом щодо теоретичних та практичних напрацювань з формування здоров’язбережувального середовища в навчальному закладі. Стойко О.В. та Талащук М.Ю., учителі ЗОШ №4, провели майстер-клас зі створення листівок з елементами арт- та кольоротерапії. А на завершення заходу учасники семінару відвідали міський басейн з метою ознайомлення використання його здоров’язбережувальних можливостей у позакласній та позашкільній діяльності.
Бути чи не бути учнівському самоврядуванню в школі? А якщо – бути, то в якому. форматі? Саме це питання обговорювалося на зустрічі педагогів – організаторів міста Шепетіки і Шепетівського району. Учнівське самоврядування не повинно розглядатися як один з елементів виховної роботи в школі, а має являти собою самостійний суспільний інститут, який дає можливість учням реалізовувати своє право на участь в управлінській діяльності освітнього закладу. Повноправне учнівське самоврядування дає можливість взяти кермо управління в свої руки і дозволяє впливати на шкільну політику. Не тільки на своє власне життя в школі, але і на життя дорослих, на прийняття тих чи інших рішень, на вибір шляхів вирішення різних проблем шкільного життя. Саме так з'являється новий орган самоврядування. колектив який має спільні інтереси, бажання впливати на життя школи, проявляти свої лідерські якості та реалізовувати амбіції, брати участь у важливих заходах і створювати сприятливу атмосферу всередині школи вони пристосованими до життя в суспільстві. А яким має бути сучасний педагог - організатор? Однозначно - педагог, який володіє сучасними виховними технологіями, креативний, успішний. Саме такі педагоги–організатори працюють у закладах освіти нашого міста. Своїм досвідом роботи ділилися Перепелиця Людмила(СЗОШ№2), Цапля Тетяна(ЗОШ№6), Андрощук Альона(НВК№3), Артерчук Ольга(ЗОШ№8), Зарічна Людмила (СШ-інтернат).
Велич і сила нашого українського слова, його могутня тисячолітня історія та висока духовна, літературна й народна культура, що належать не лише нам і нашій державі, а й усьому світу. Від найглибших традицій і з часів давніх літописів, «Слова о полку Ігоревім» і Острозької Біблії нашою мовою говорить серце і душа української землі. З гідністю та шаною ми маємо усвідомлювати велику вагу рідного слова й особисту відповідальність за нього перед минулим, сьогоденням і майбутнім.
Утвердження нашої державності розпочиналося з боротьби за мову. Від повноцінного відновлення мовного здоров'я України залежить національне відродження усіх найглибших творчих, будівничих і культурних сил Українського народу. Цю дорогу маємо пройти впевнено, твердо і водночас з мудрістю й толерантністю в ставленні до кожного, хто тільки повертається до першоджерела. Українською мовою промовляє дух нашої свободи. Так само, як відновлена воля і демократія, державна мова потребує нині щоденної праці і підтримки. Наш народ – єдиний! Його мова – це велика основа для єдності всієї держави і духовна гарантія її майбутнього!
Напередодні Дня української писемности та мови працівники управління освіти теж долучилися до Міжнародного флешмобу – написання радіодиктанту національної єдності. Сподіваймося: цей крок стане початком гарної традиції. Бо Україна, рідне слово – у нашому серці, і починається з нас! Не з примусу, а лише за покликом власного сумління та гідности плекаймо в душі любов до рідної мови!
07.11.2019 р. у Шепетівському НВК №1 відбулося засідання дидактичної майстерні з теми "Есе: актуальність та дієвість сучасної форми виявлення власної життєвої позиції". Учителі української мови та літератури плідно працювали за матрицею воркшопу, починаючи з імпресії з теоретичними вкрапленнями через експресію на тлі групової взаємодії (написання спільного есе) та закінчивши одкровеннями про здобутий методичний багаж.