Четвер, 19.09.2019, 14:03
Вітаю Вас Гість | RSS

Шепетівський ММК

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть Ваш рівень володіння ІКТ
Всього відповідей: 105
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Статистика




Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!
Годинник


Методичні матеріали

Статус фахівців психологічної служби

      Практичні психологи, соціальні педагоги за своїм статусом належать до педагогічних працівників і згідно з діючим законодавством користуються всіма правами і гарантіями, передбаченими для них.

Уведення посад у навчальні заклади

  • Чисельність практичних психологів і соціальних педагогів регулюється нормативами, затвердженими Міністерством освіти і науки України. 
  • Чисельність практичних психологів дошкільних навчальних закладів компенсуючого типу; комбінованого типу, у яких є 2 і більше груп компенсуючого типу; дитячих будинків інтернатного типу; центрів розвитку дитини - одна ставка на навчальний заклад. 
  • Чисельність практичних психологів дошкільних навчальних закладів, у яких є 9 і більше груп (для міста) - одна ставка на навчальний заклад. 
  • Чисельність практичних психологів ліцеїв, міжшкільних навчально-виробничих комбінатів для задоволення потреб учнів у профорієнтаційній, допрофесійній, професійній підготовці; позашкільних навчальних закладів - одна ставка на навчальний заклад. 
  • Чисельність соціальних педагогів дошкільних навчальних закладів (дитячих будинків) інтернатного типу та центрів розвитку дитини - одна ставка на навчальний заклад. 
  • Чисельність практичних психологів та соціальних педагогів загальноосвітніх навчальних закладів, у яких нараховується 700 і більше учнів (у місті) - одна ставка на навчальний заклад і практичного психолога, і соціального педагога. 

       У випадках, коли посади, перелічені в зазначених нормативах, не можуть забезпечити нормальне функціонування навчального закладу, за рахунок можливостей місцевого бюджету та позабюджетних коштів можуть бути введені додаткові посади практичних психологів і соціальних педагогів. Призначення на посаду та звільнення з посади практичного психолога і соціального педагога закладу освіти здійснюються за погодженням з методистом з психологічної служби міського методичного кабінету.

Тривалість робочого тижня

       Тривалість робочого тижня практичного психолога і соціального педагога - 40 годин. Із них 20 год. відводиться для роботи у навчальному закладі (індивідуальна і групова психодіагностика, консультування учнів, учителів, батьків, корекційно-розвивальна робота тощо) і 20 год. - на підготовку до проведення соціально-психологічних заходів (занять, тренінгів, ділових ігор), обробку результатів досліджень, оформлення висновків тощо.
        Роботу з обробки результатів досліджень, оформлення висновків, планування і звітності тощо практичний психолог і соціальний педагог може виконувати за межами навчального закладу.
      Оскільки тривалість робочого тижня практичного психолога та соціального педагога 40 годин, то і 20 годин, що відводяться для роботи безпосередньо у навчальному закладі, і 20 годин, що можуть проводитись за межами навчального закладу, мають бути відображені в плані роботи практичного психолога (соціального педагога) на місяць та в статистичному звіті згідно з нормативами часу на основні види роботи. 

Оплата викладацької роботи 

        Практичним психологам і соціальним педагогам дозволяється займатися викладацькою роботою в навчальних закладах, тобто 12 годин на тиждень, якщо така робота проводиться за основним місцем роботи, або 9 годин - якщо за сумісництвом. При цьому викладацька робота в межах 240 годин на рік (6 годин на тиждень) сумісництвом не вважається. 
        Це дає право керівнику навчального закладу (установи) за місцем основної роботи дозволяти практичним психологам і соціальним педагогам виконувати викладацьку роботу в даному обсязі в основний робочий час з виплатою заробітної плати за кожним місцем роботи. 

Надання допомоги на оздоровлення, премій, винагород, надбавок і доплат

        Практичні психологи та соціальні педагоги, як педагогічні працівники, мають право на отримання надбавки за вислугу років, щорічної грошової винагороди за сумлінну працю і зразкове виконання службових обов'язків, а також допомоги на оздоровлення відповідно до чинного законодавства. 
       Преміювання практичних психологів і соціальних педагогів, виплата їм щорічної грошової винагороди за сумлінну працю і зразкове виконання службових обов'язків та інших доплат, надбавок і винагород здійснюються відповідно до положень, що затверджені в навчальному закладі та передбачені у колективному договорі. 
        Практичні психологи та соціальні педагоги мають право виходу на пенсію за вислугу років.

Атестація фахівців психологічної служби

        Атестація практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів здійснюється відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників (із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20 грудня 2011 року N 1473, наказом Міністерства освіти і науки України від 8 серпня 2013 року N 1135). 

        З 1 вересня 2005 року присвоюється педагогічне звання практичного психолога-методиста. 
       Кваліфікаційні характеристики працівників психологічної служби системи освіти затверджені Наказом МОН від 28.12.2006 р. № 864 Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України. 

Планування, звітність, документація 

          Планування діяльності практичних психологів і соціальних педагогів здійснюється відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України  листа від 17.09.2015 №1/9-442 «Про оптимізацію діяльності працівників психологічної служби» за річним планом роботи (обов’язково), місячним (за потребою), щоденним обліком роботи (обов’язково).
          Річний план роботи є окремим розділом річного плану роботи навчального закладу.  При складанні річних планів роботи необхідно враховувати: 

  • участь у реалізації державних (регіональних, місцевих) програм наказів та рішень колегій Міністерства освіти і науки України; 
  • пріоритетні напрями діяльності навчального закладу та запити педагогічного колективу; 
  • специфіку роботи з учнями (дітьми) на кожному віковому етапі їх розвитку; 
  • спеціалізацію і рівень кваліфікації практичного психолога (соціального педагога) навчального закладу. 

         План роботи затверджується директором, погоджується методистом. Статистична звітність практичними психологами і соціальними педагогами навчальних закладів здійснюється за рік у визначені терміни.  Звітність здійснюється за нормативами часу на основні види роботи практичного психолога та соціального педагога. Практичним психологам навчальних закладів необхідно вести таку документацію: 

  • протокол індивідуального діагностичного обстеження; 
  • протокол діагностичного обстеження класу/групи; 
  • протоколи індивідуальних консультацій;  
  • протокол психологічного аналізу уроку/заходу; 
  • журнал щоденного обліку роботи; 

         Соціальним педагогам навчальних закладів необхідно вести таку документацію: 

  • журнал реєстрації звернень учнів, батьків, вчителів, 
  • соціальний паспорт класів та навчального закладу; 
  • облікові картки соціального супроводу сімей дітей; 
  • акти обстеження матеріально-побутових умов проживання дітей; 
  • протокол індивідуального діагностичного обстеження; 
  • протокол діагностичного обстеження класу/групи; 
  • журнал щоденного обліку роботи. 

         Також, практичним психологам і соціальним педагогам необхідно мати тижневий графік роботи.

          Матеріали та документація практичного психолога і соціального педагога розподіляється за категоріями

  • нормативно-правові документи;
  • навчально-методичні матеріали; 
  • довідково-інформаційні матеріали; 
  • обліково-статистичні документи; 
  • матеріали для службового використання. 

      Доступ до обліково-статистичних документів та документів для службового використання регулюється завідуючим кабінетом відповідно до положень Етичного кодексу психолога (за винятком офіційних звернень правоохоронних і судових органів). Конфіденційна інформація про клієнта надається лише з дозволу директора навчального закладу, методиста з психологічної служби ММК.

Завідування психологічним кабінетом

      Працівникам психологічної служби системи освіти надаються окремі приміщення (кабінети) для проведення діагностичної, навчальної, тренінгової, консультативної, розвивальної і корекційної роботи. Завідування психологічним кабінетом покладається керівником навчального закладу на практичного психолога та соціального педагога. Завідуючий кабінетом несе відповідальність за зміст роботи психологічного кабінету, планування діяльності та ведення документації, зберігання та правильне використання обладнання та інших матеріальних цінностей. До обов’язків завідуючого психологічним кабінетом входить: систематичне поповнення та удосконалення навчально-матеріальної бази кабінету. За завідування психологічним кабінетом здійснюється доплата згідно з законодавством України.


Перелік матеріалів та документації кабінету практичного психолога загальноосвітнього закладу:

1.Обліково-статистична документація:

  • план роботи на рік (затверджений керівником закладу та узгоджений методистом МК);
  • щомісячний план (не затверджується керівником навчального закладу); журнал обліку робочого часу;
  • форми звітності встановленого зразка;
  • плани спільної роботи з місцевими спеціалізованими службами, центрами, ПМПК, медичними закладами.

2. Папка з нормативно-правовими документами:

  • інструкції,
  • закони України,
  • постанови Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України,
  • накази, розпорядження, Положення Міністерства освіти і науки України, управління освіти щодо діяльності психологічної служби системи освіти України.

3. Папки з довідково-інформаційними матеріалами:

  • матеріали науково-практичних конференцій, семінарів, нарад,
  • доповіді, виступи на педрадах, батьківських зборах,
  • навчально-тематичні плани роботи з дітьми, батьками, педагогічними працівниками,
  • тематичні проспекти (буклети).

4. Папки з матеріалами для службового використання:

  • індивідуальні картки психолого-педагогічного діагностування;
  • протоколи реєстрації індивідуальних консультацій учнів, батьків, педагогів,
  • протоколи психологічного аналізу уроків, (що здійснюється на запит адміністрації),
  • облік проведеної корекційно-відновлювальної та розвиваючої роботи,
  • тестові методики ( тексти, ключі), опитувальники. анкети, бланки відповідей,
  • листування з управлінням освіти та органами місцевого самоврядування (папка зі вхідною та вихідною кореспонденцією).

5. Навчально-методичні матеріали:

  • підручники,
  • навчально-методичні посібники,
  • методичні рекомендації,
  • навчальні програми,
  • матеріали до просвітницької, профілактичної роботи (зокрема на електронних носіях – дисках, дискетах).
  • фахові періодичні видання.

         Крім того у практичного психолога має бути така інформація: список телефонів та адреси педагогічних працівників та адміністрації загальноосвітнього закладу; телефони місцевих спеціалізованих центрів, служб, консультацій ПМПК; телефони районного центру (методиста), обласного центру практичної психології і соціальної роботи.

Планування роботи фахівців психологічної служби

       Головний керівник фахівців психологічної служби унавчальному закладі – керівник. Саме йому підпорядковані фахівці служби, і саме він дає вказівки. Плануючи свою діяльність потрібно дізнатися у керівника мету і завдання навчального закладу та скласти свій план роботи відповідно до них. Для цього перш за все необхідно:

  • вивчити правову базу (Положення про психологічну службу системи освіти», затверджене наказом Міністерства освіти; права та обов’язки фахівця психологічної служби закладу освіти; етичний кодекс фахівця служби; накази, листи Міністерства освіти, які регламентують роботу фахівця).
  • дізнатися, якою бачить роботу психолога керівник закладу, детально перечитайте свої посадові обов’язки. Обговоріть з керівником графік вашої роботи, наявність методичного дня, можливість обробки даних поза закладом.
  • перед початком написання річного плану потрібно  проаналізувати роботу за минулий рік.

      У виборі пріоритетів діяльності беруться до уваги основні моменти розвитку дитини: 3-й рік життя (адаптація до садочка), дошкільники (готовність до школи), 1-ші класи (адаптація до школи), 4-ті класи (психологічна й інтелектуальна готовність до переходу в середню школу), 5-ті класи (адаптація до середньої ланки), 6-7-мі класи (психологічний супровід до профільного навчання, 8-мі класи (гострий період підліткового віку та профільне навчання); 9-11 класи (профорієнтація, психологічна підготовка до ДПА та ЗНО). Інші види діяльності беруться , якщо лишається вільний час або у цьому існує нагальна потреба.

        Основні напрямки діяльності:

      Діагностика. Перед діагностикою потрібно поставити собі запитання: «Навіщо?», «Що я отримаю в результаті?». Проводиться вона у крайніх випадках, адже діагностика, обробка результатів, інтерпретація займає багато часу. Частіше потрібно спостерігати за дітьми, спілкуватися з ними, педагогами, батьками.  Результати діагностики обговорюються на психолого-педагогічних консиліумах, де визначаються шляхи, ефективні для вирішення виявлених проблем.

      Корекційно-розвивальна робота. Цей напрямок  викликає найбільше труднощів у фахівців служби. Оскільки корекційно-розвивальна робота – додаткова до основного освітнього процесу діяльність, яка дає змогу ефективніше розвивати дитину, розкривати й реалізовувати її здібності в різних сферах. Тому КРР має ґрунтуватись на глибокому розумінні предмету корекції, а також мати під собою методологічну базу, фахівцям служби у перший рік своєї роботи потрібно займатися лише розвивальною роботою.

       Консультативна робота. Не потрібно чекати запитань і проблем, фахівці служби повинні шукати їх самі. Після проведення діагностики з педагогом обговорюється реальність виконання даних рекомендацій. Графік роботи, години консультацій для дітей, батьків, педагогів мають висіти на дверях кабінету фахівця служби, в учительській, у фойє навчального закладу.

      Просвітницька робота (педради, батьківські збори, бесіди з дітьми, лекторії). Пропонуйте педагогічним працівникам, класним керівникам певні заходи, заінтригуйте і вчителя і учнів. У вчительській напишіть оригінальне оголошення про проведення батьківських зборів за приблизними темами, повісьте план-сітку (порожню) на місяць, куди педагогиі зможуть записати свій клас/групу. І їм буде приємно, що про них піклуються, і ви зафіксуєте роботу на місяць. Дуже зручно і ефективно спільно з завучем із виховної роботи проводити загальношкільні батьківські збори по паралелях. Один місяць – одна паралель.Керівник закладу і заступники беруть участь в обговоренні річного плану, адже він є частиною річного плану. Керівник закладу обов’язково завіряє своїм підписом і печаткою річний план, графік роботи фахівця психологічної служби.

Вчителю інклюзивного класу

       Ідея навчання дітей з особливими потребами у звичайній школі заснована на концепції інтеграції, розуміння того, що їх не треба відділяти від ровесників, поміщати в умови тривалої ізоляції. Спільне навчання батьки і спеціалісти сприймають по-різному: як педагогічну проблему, організаційне питання, проблему моральних, громадянських прав. Створення інклюзивних класів є чинником соціалізації. Класи залучення створюють для забезпечення рівних стартових позицій і від­повідного соціального досвіду взаємодії для дітей з особливими потребами. Основою навчання у класах залучення є індивідуалізований навчальний план. Найважливіше, що батькам потрібно пояснити, і чому слід приділити найбільше уваги в індивідуалізованому навчальному плані - це мета і завдан­ня, які мають допомогти учневі оволодіти певними знаннями та вміннями; вони повинні відповідати поточному рівневі розвитку дитини. У визначенні цих цілей і завдань беруть участь усі особи, причетні до роботи з учнем. Навчання відбувається у формі структурованих занять. Структуровані заняття, які інколи називають заняттями у великих і малих групах, відбуваються протягом усього дня. У цей час діти під керівництвом учителя співають, жестикулюють, виконують пев­ні вправи чи беруть участь в обговореннях. Ці заняття відрізняються від самостійних дослідницьких ігор надворі або в центрах діяльності. Вони проходять під керівниц­твом учителя і часто так чи інакше пов'язані з тематичним навчальним планом. У плані визначено заняття на певний період, зазвичай на два-три тижні. На структурованих заняттях, щоб сприяти соціальному розвитку дітей з особливими потребами, учителі застосовують такі стратегії роботи:

  1. Пропонуйте дітям безпечне місце, звід­ки вони могли б спостерігати за діяльністю інших.
  2. Дотримуйтесь усталеного розпорядку дня, постійного плану дій.
  3. Сприяйте залученню дітей до груп.
  4. Використовуйте позитивне підкріплення.
  5. Звертайте увагу на зусилля, а не на результат.
  6. Для дітей з особливими потребами важливою є сформованість самовизначення і самоповаги.
  7. Учіть дітей описувати себе, свої сім'ї та культурні групи, до яких вони належать.
  8. Учіть дітей демонструвати позитивне ставлення до себе та інших.
  9. Сприяйте розвитку в дітей упевненості в собі.
  10. Учіть дітей незалежності.
  11. Навчайте дітей поважати свої права та права інших.
  12. Для розвитку гармонійної особистості у школі використовують методи навчання дітей самоконтролю і позитивної взаємодії.
  13. Навчайте малят додержуватися правил і встановленого порядку дій.
  14. Учіть дітей висловлювати свої емоції у прийнятний спосіб.
  15. Організовуйте ігри, що відповідають віку учнів.
  16. Заохочуйте співпрацю під час ігор і взаємодію з ровесниками.
  17. Учіть дітей співчувати і допомагати іншим.
  18. Учіть дітей відповідальності.
  19. Учіть дітей шукати компроміси і розв'язувати проблеми через обгово­рення.

     Важливим умінням є навички розв'язання проблем. Використовують такі методи підвищення мотивації і заохочення до розв'язання проблем:

  • пропонуйте дітям різні види досліджень і роботи з матеріалами;
  • заохочуйте допитливість і бажання розв'язувати проблеми;
  • розвивайте у дітей конструктивне мислення;
  • учіть дітей робити припущення і планувати свою роботу.

      Для опанування вміння розв'язувати проблеми потрібен певний рівень інтелектуального розвитку. Це достатньо індивідуальний процес, і кожній дитині притаманні свої підходи. Учителі можуть ефективно допомагати малятам опановувати мистецтво розв'язувати проблеми у класі, однак для цього необхідні певні умови:

  1. Відсутність страху невдачі (передбачає розвиток у дітей здатності до ризику).
  2. Можливість установлення причин і наслідків через дослідження й експерименти (слід уважно слухати запитання дітей і стежити за їхньою поведінкою, щоб визначити рівень зрозуміння малятами різних ситуацій). Створюйте дітям безпечні умови і надавайте різноманітні іграшки та матеріали для експериментів.
  3. Заохочення і підтримка (якщо діти по­боюються покарання або вчителі не викорис­товують природного потенціалу до навчання, когнітивний розвиток малят порушується). Під час роботи з учнями у класі варто використовувати різні натяки і підказки, заохочувати допитливість і експерименти. Усе це сприяє розвитку в дітей необхідних навичок.

     Слід мати на увазі, що певні види поведінки дорослих негативно відбиваються на вмінні дітей розв'язувати проблеми. Таке трапляється, коли дорослі:

  • критично ставляться і вишукують помилки (сміються з дитини, негативно ставляться до її пропозицій, не враховують її думки тощо);
  • не дозволяють процесу розв'язання проблем переходити у сферу стосунків (де могли б реалізуватися альтернативні рішення, не обов'язково ті, які дорослі вважають правильними);
  • примушують дітей до демократичності чи творчості (наприклад, наполягають, що всі мають діяти лише по черзі, дочасно припиняють суперечки, нав'язують «правильні» відповіді тощо).

      У процесі роботи використовують низку специфічних прийомів роботи з дітьми:

  • розробка еквівалентних вправ (видозміна завдань і матеріалів; еквівалентні вправи мають однаковий рівень складності й однакове спрямування);
  • продовження (перефразування, роз­виток і продовження дитячих висловів; наприклад, коли Андрій сказав: «М'яч», Владислав підтвердив: «Так, у тебе є синій м'яч»);
  • поступове зменшення кількості підказок (першими вилучають фізичні, потім - жести і натяки, а останніми - словесні підказки);
  • паралельні коментарі (дорослий коментує дії дитини);
  • підказки;
  • порозуміння;
  • підкріплення (дія чи послідовність дій, які мають на меті закріпити бажану поведінку дитини; підкріплення можуть бути конкретними чи соціальними: схвалення, можливість ще раз взяти участь в улюбленій грі, відвідини зоопарку тощо);
  • зворотна послідовність (дорослий учить дитину виконувати завдання, починаючи з останнього етапу; такий метод особливо підходить для розвитку вмінь, пов'язаних із самообслуговуванням);
  • успішні апроксимації (процес поступового підвищення вимог до дитини для досягнення бажаної поведінки);
  • аналіз завдань (аналіз і поділ складних завдань на кілька складників, які діти можуть послідовно успішно виконувати).

     Наступним важливим умінням є оволодіння знаннями та інформацією:

  1. Допомагайте дітям здобувати різноманітні знання загального характеру.
  2. Повторюйте вивчений матеріал, щоб закріпити запам'ятовування.
  3. Пропонуйте малятам називати кольори і предмети, а також висловлювати свої думки та ідеї.
  4. Повторюйте вивчені слова і назви пред­метів.
  5. Пам'ятайте, що діти часто потребують кількох спроб, щоб висловитися правильно чи передати якусь інформацію.
  6. Звертайте увагу дітей на кольори їхнього одягу.
  7. Призначте кожному дню тижня свій колір. Скажімо, понеділок - червоний день, вівторок - оранжевий тощо.
  8. Розробіть для кожного центру діяльності заняття, пов'язані з цими кольорами.
  9. Використовуйте різні об'єкти у класі як реквізит для рольових ігор чи розповідей казок і пригод.
  10. Організуйте екскурсію до магазину, бібліотеки, поштового відділення, банку, ресторану тощо. Або запросіть до класу працівників цих закладів і обговоріть їхню роль у суспільстві.
  11. Запросіть до класу різних гостей, щоб вони розповіли про свою професію. Це добра нагода залучити до співпраці батьків та інших членів родин дітей.
  12. Якщо малят зацікавила одна з професій, облаштуйте відповідним чином куточок для рольових ігор і зробіть необхідні зміни в інших центрах діяльності, щоб стимулювати вивчення цієї теми.
  13. Облаштуйте в куточку рольових ігор крамницю. Під час гри один з учнів може зображати покупця, а інший - продавця. Для придбання певних речей покупцеві треба правильно називати їх. А продавець має складати обрані товари, а потім перераховувати їх і виписувати чек.
  14. Щоб стимулювати обговорення, використовуйте фотокартки школи, будинків дітей, членів їхніх сімей тощо.

       Учіть дітей користуватися різними джерелами знаходження інформації:

  1. Тримайте у класі різноманітні книжки, в яких діти могли б знаходити потрібні їм відомості.
  2. Коли вам потрібна певна інформація, пояснюйте дітям процес її пошуку.
  3. Складіть перелік того, що діти знають про якусь річ, процес чи подію, а також перелік того, що вони хотіли б знати. Продемонструйте їм різні шляхи пошуку необхідної інформації.
  4. Учіть дітей ставити запитання, і лише потім надавайте їм необхідну інформацію. Скеровуйте дії малят у правильному напрямі.
  5. Заохочуйте дітей колективно шукати відповіді.

     Агресивні діти погано контролюють себе, і працювати з ними у класі особливо важко. їхня поведінка може коливатись від високоактивної до ворожої. У процесі роботи з такими малятами слід чітко встановлювати правила і використовувати педагогічні стратегії, що сприяють розвитку внутрішнього контролю й відповідальності. Ось деякі з них:

  1. Обмежуйте рівень шуму та візуальної стимуляції. У класі повинні бути місця, де діти могли б гратися і працювати подалі від надмірно гамірливих і жвавих центрів. Деякі гіперактивні малята занадто збуджуються від візуальної та звукової стимуляції, і для концентрації уваги їм потрібне затишне, структуроване середовище. Іншим же активним дітям необхідна додаткова стимуляція, інакше вони швидко втрачають інтерес.
  2. Давайте чіткі вказівки. Діти повинні розуміти, чого ви від них очікуєте. У класі треба вивісити розпорядок дня, чітко позначити і розташувати у відповідних місцях матеріали. Деякі малята бажають мати своє визначене місце у класі. Правила поведінки в школі повинні бути всім відомі та зрозумілі. На агресивну поведінку слід реагувати негайно. Використовуйте короткі «тайм-аути», щоб заспокоїти занадто стимульованих дітей.
  3. Учіть дітей контролювати свої дії. Коли малята починають відчувати себе відповідальними особами, у них зменшується потреба в негативній поведінці.
  4. Дотримуйтеся встановленого розпорядку дня. Дітям легше переходити від одного заняття до іншого, коли вони знають їхню послідовність і можуть відповідно підготуватися.

      Для успішного залучення дітей із вадами необхідне позитивне ставлення до цього процесу педагогічного колективу, ефективна взаємодія вчителів з іншими фахівцями і відповідними організаціями, а також їхня готовність співпрацювати з дітьми. Зокрема, вчителям рекомендують дотримуватися таких принципів:

  1. Відверто обговорюйте відмінності дітей.
  2. Робіть наголос саме на процесі навчання, обирайте реалістичні цілі.
  3. Плануйте заняття так, щоб була можливість проводити оцінювання та індивідуалізоване навчання кожного учня.
  4. Надавайте дітям змогу діяти самостійно.
Вхід на сайт
Офіційна адреса

м. Шепетівка,
Хмельницька область, 30400, вул.Островського,42,
тел.:(03840)4-26-04,

e-mail:mmk26shm@i.ua

Пошук
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Наші нагороди


І місце
в обласному конкурсі сайтів методичних кабінетів у Хмельницькій області
у 2016 році
(наказ ХОІППО
від 07.12.2016р. №191-но)

Приєднуйся!
Шепетівський міський методичний кабінет
Друзі сайту

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Хмельницької ОДА

Хмельницький ОІППО

Український центр оцінювання якості освіти

Вінницький регіональний центр оцінювання якості освіти

освітній портал Педагогічна преса

Хмельницький ОЦНТТУМ

Предметні олімпіади в Хмельницькій обл.

Сайт вчителів інформатики Хмельницької обл.

Хмельницька Інтернет-олімпіада з програмування

Шепетівська міська рада

Сайт м.Шепетівки
Погода
Погода в Україні Погода в Україні Погода в Україні
Визначні дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Шепетівський міський методичний кабінет © 2019
uCoz